KOLA



Just nu står min årliga kola på spisen! Lite tidigt kanske men jag kunde inte hålla mig. Jag gör alltid minst två satser och det här är då första. Blir nog tre i  år ;) den är för jävla god.



Slänger in receptet för er som vill pröva på!

30 g margarin
3 dl vispgrädde
3 dl strösocker
1 ½ dl ljus sirap
3 msk kakao

Smält margarinet i en stor kastrull eller liknande och ha sedan i resten av ingredienserna.
Rör om och koka i ca 30-40 min. Rör om ofta!

Koktiden kan variera, så man kan ju göra ett kultest.. när den är klar,
ha ut allt på en plåt med bakplåtspapper och låt svalna. Skär den i bitar, plasta in och voila!
MMMmmm.

Den får inte vara för hård och inte för mjuk! Kan vara lite småsvårt att få den helt perfekt men det klarar nog ni ;)

__________________________________________________

Update;
Jag fick lov att göra två satser, den första blev alldeles för hård.. och jag kokade i 25 min, den andra i 20 min och dom kolorna blev perfekta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0